Faces

Μια συζήτηση με τον Γιάννη Ταλούμη της Taf Coffee

Written by MARINA

Η κουλτούρα του καφέ στην Ελλάδα, το μοντέλο direct relationship coffees & οι μακροχρόνιες σχέσεις με
παραγωγούς και φάρμες καφέ ανά τον κόσμο, τα roast profiles και ο καφές ως προϊόν υψηλής γαστρονομίας, οι μόνιμες αλλαγές που φέρνει η πανδημία στον κλάδο του καφέ και νέα coffee projects.

Διαβάστε παρακάτω όλα όσα συζητήσαμε με τον κύριο Γιάννη Ταλούμη, ιδρυτή της εταιρείας Taf Coffee.

Πείτε μας δυο λόγια για εσάς. Ποιοί λόγοι ή γεγονός έφεραν τον καφέ στο επίκεντρο των ενασχολήσεων σας;

Ξεκίνησα την εργασία μου στην οικογενειακή επιχείρηση καφέ από νεαρή ηλικία, αυτός ήταν και ο λόγος που αρχικά ασχολήθηκα με τον καφέ. Μπαίνοντας ωστόσο όλο και περισσότερο στον συναρπαστικό κόσμο του καφέ και γνωρίζοντας τον καλύτερα, ήθελα να αλλάξω τον τρόπο που βλέπαμε τον καφέ και να του δώσω μία πολυδιάστατη σημασία, δίνοντας αξία στο ίδιο το προϊόν αλλά και σε όλες τις
κατηγορίες ανθρώπων που δουλεύουν για αυτό και να ανοίξω καινούργιους για την αγορά ορίζοντες, να δημιουργήσω νέες εμπειρίες για τον καταναλωτή.

Πότε και πως δημιουργήθηκε η Taf; Ποιό ή ποιά ήταν τα “σημεία κλειδιά” στην εξέλιξή της;

Αν και η taf είναι μια εταιρία με πολύχρονη δραστηριότητα στον κλάδο του καφέ, σημείο κλειδί αποτέλεσε το 2005 και η εξέλιξη της εταιρίας μετά από το έτος αυτό.Τότε ξεκίνησε η έρευνα και η αναζήτηση για την προμήθεια καφέ απευθείας,δημιουργώντας και εφαρμόζοντας το μοντέλο direct relationship coffees, το οποίο αναπτύσσουμε και εφαρμόζουμε και τώρα, έχοντας χτίσει μακροχρόνιες σχέσεις με
παραγωγούς καφέ ανά τον κόσμο.

Πως γίνεται στην πράξη η έρευνα και η μελέτη από έναν ειδικό του καφέ;

Στην πράξη η έρευνα γίνεται μέσα από το πρόγραμμα direct relationship coffees που ανέφερα και προηγουμένως, μέσα από τις απευθείας σχέσεις που έχουμε με τις φάρμες καφέ, τις τακτικές επισκέψεις που πραγματοποιούμε σε αυτές για να έχουμε μία άμεση επαφή μαζί με τους παραγωγούς.Η έρευνα και η μελέτη συνεχίζονται μέσα από τα roast profiles που δημιουργούμε προκειμένου να αναδείξουμε όσο καλύτερα γίνεται τα χαρακτηριστικά του κάθε καφέ. Τέλος, δεν πρέπει να μην λαμβάνουμε υπόψη μας το τελικό στάδιο το οποίο θεωρείται εξίσου κρίσιμο, το στάδιο της παρασκευής των ροφημάτων και η εκπαίδευση αλλά και η τεχνική που απαιτείται σε αυτό το στάδιο.

Πόσο σημαντικό ρόλο έχουν διαδραματίσει τα ταξίδια σας σε διακεκριμένες φάρμες του κόσμου; Τι ακριβώς κάνει ένας coffee expert σε αυτά τα ταξίδια;

Τα ταξίδια σίγουρα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο καθώς κατά τη διάρκεια αυτών, εκτός από την άμεση επαφή με τους παραγωγούς γίνεται και μία αξιολόγηση των καφέδων που πρόκειται να επιλεγούν.

Ποιά είναι η πιο δυνατή σας ανάμνηση από τις εξωτικές χώρες του καφέ; 

Κάθε χώρα και κάθε ταξίδι έχει να σου προσφέρει κάτι ξεχωριστό για αυτό και θεωρώ ότι όλες οι αναμνήσεις που έχω από τα ταξίδια αυτά είναι εξίσου δυνατές και σημαντικές.

Ποιά είναι τα πιο σημαντικά project που έχετε αναλάβει στα coffee shops της Αθήνας και του εξωτερικού;

Το taf coffee shop στην Εμμ. Μπενάκη σίγουρα είναι αυτό που πρωτοστάτησε στην επικοινωνία της νέας κουλτούρας καφέ και ενέπνευσε τον κόσμο προκειμένου να δημιουργηθεί και να καλλιεργηθεί μία νέα αντίληψη γύρω από τον καφέ. Στη συνέχεια, με το project Cultivos Coffee, θέλαμε να δώσουμε μία άλλη κατεύθυνση όσον αφορά την επικοινωνία και την άμεση πρόσβαση του καταναλωτή σε προϊόντα ανώτερης ποιότητας που προέρχονται από καλλιέργειες, όπως είναι ο καφές, και για τα οποία γνωρίζουμε όλη τη διαδρομή τους. Ένα ιδιαίτερο coffee project του εξωτερικού στο οποίο μπορώ να αναφερθώ είναι το coffee corner στο Ergon του Λονδίνου.

Ποιά πιστεύετε ότι είναι διαχρονικά, τα κύρια χαρακτηριστικά της κουλτούρας του καφέ στην Ελλάδα;

Θεωρώ ότι διαχρονικά ο Έλληνας καταναλωτής ψάχνει τον καφέ και θέλει να δοκιμάζει κάτι διαφορετικό, είτε αυτό είναι ρόφημα είτε ένας καφές υψηλής ποιότητας. Παρατηρούμε ότι στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών υπάρχουν σταθερά οι επιλογές κάποιων ροφημάτων, χωρίς αυτό όμως να τους προτρέπει να δοκιμάζουν κάτι νέο ή κάτι διαφορετικό.

Ποιοί είναι οι πυλώνες της “νέας αντίληψης¨που, όπως αναφέρετε και στο website της Taf,  θέλετε να εμφυσύσετε στην αγορά και στους επαγγελματίες;

Η νέα αντίληψη για τον καφέ βασίζεται στην ιδέα ότι ο καφές δεν είναι απλά καφεΐνη αλλά πρόκειται για ένα προϊόν γαστρονομίας. Εστιάζει επίσης στην πολυπλοκότητα του, τόσο ως σύσταση όσο και ως επεξεργασία και παρασκευή. Όσον αφορά την παρασκευή, λόγω του ότι μεσολαβεί ο ανθρώπινος παράγοντας ο οποίος είναι και καθοριστικός, κρίσιμο ρόλο έχει η εκπαίδευση μέσα από την οποία κανείς αποκτά αυτή την νέα αντίληψη γύρω από τον καφέ. Μέσα από την εκπαίδευση άλλωστε μπορούμε να διαχειριστούμε τους διαφορετικούς καφέδες
και το ξεχωριστό γευστικό προφίλ του καθενός.

Θεωρείτε ότι η πανδημία θα επιφέρει μόνιμες αλλαγές στην αγορά του καφέ; Αν ναι, ποιές θα είναι αυτές;

Η πανδημία έχει ήδη επιφέρει σημαντικές αλλαγές που θεωρούμε ότι θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα, όπως είναι η ολοένα και αυξανόμενη κατανάλωση καφέ στο σπίτι, αν και τα café ήταν και θα παραμείνουν ένας τόπος συνάντησης και διάδρασης, κάτι που λείπει σε όλους αυτή την περίοδο.

Θα θέλατε να μας αποκαλύψετε κάποια μελλοντικά σας σχέδια ή προσδοκίες; 

Στα μελλοντικά σχέδια μας είναι η ανάπτυξη νέων αγορών αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη του project Cultivos Coffee, μέσα από το οποίο ανοίγεται για τους υποψήφιους συνεργάτες μας ένας επιχειρηματικός ορίζοντας. Μέσα από το project αυτό, στόχος μας είναι να ενταχθούν άνθρωποι που θέλουν να δημιουργήσουν κάτι δικό τους και σε αυτούς τους ανθρώπους επιθυμούμε να μεταφέρουμε τις δική μας εμπειρία.

 

Συνέντευξη: Μαρίνα Αθηναίου

Σχετικά με τον αρθργράφο

MARINA

Σχολιάστε